![Narzędzia matematyczne dla ucznia: GeoGebra (5)](/i/images/2/0/4/d2FjPTczMHgxLjQ0ODQxMjY5ODQxMjc=_src_204-rys3.jpg)
W tym odcinku cyklu poświęconego GeoGebrze poznamy kolejną jej ciekawą właściwość, szczególnie ważną dla nauczycieli. Otóż program ten pozwala wprowadzić do generowanych przez siebie ...
0
1
![Tajemniczy Hiszpan](/i/images/1/8/6/d2FjPTczMHgxLjQ0ODQxMjY5ODQxMjc=_src_186-calculator.jpg)
Dobre kilka lat temu, kiedy zapoczątkowywałem w Wikipedii tworzenie działu poświęconego historii informatyki, trafiłem w literaturze na nazwisko pewnego Hiszpana, które ? ze wstydem przyznam ...
0
0
![Narzędzia matematyczne dla ucznia: GeoGebra (4)](/i/images/1/8/7/d2FjPTczMHgxLjQ0ODQxMjY5ODQxMjc=_src_187-image008.jpg)
Dowiedzieliśmy się już sporo o możliwościach GeoGebry. Umiemy w zasadzie wykonywać podstawowe konstrukcje, związane z prostymi i najpopularniejszymi krzywymi. Ale nie sądźmy, że program ...
0
0
![Narzędzia matematyczne dla ucznia: GeoGebra (2)](/i/images/1/6/2/d2FjPTczMHgxLjQ0ODQxMjY5ODQxMjc=_src_162-2011-10-14_19-46_geogebra.jpg)
Kontynuujemy zapoznawanie się z GeoGebrą, znakomitym programem do kreślenia i badania konstrukcji geometrycznych. Kolejny obiekt, który nauczymy się budować, to okrąg.
0
0
![Ojciec komputerów](/i/images/1/6/3/d2FjPTc0MHgyLjMzNDM4NDg1ODA0NDI=_src_163-neumann2.jpg)
Znana to prawda, że dziennikarze lubią przesadę. Przesada, zwłaszcza użyta w tytule, przyciąga uwagę czytelników i skłania ich do wysupłania bezcennych dla wydawcy paru groszy na egzemplarz ...
0
0
![Matematycy i maszyny](/i/templates/main/images/d2FjPTc0MHgyLjMzNDM4NDg1ODA0NDI=_src_zaslepka.jpg)
Wielu ludzi uważa, że do konstrukcji maszyn matematycznych ? a już z pewnością komputerów ? przyczynili się jedynie inżynierowie. Jest to nieprawda, od samego początku trudny do przecenienia ...
0
0
![Narzędzia matematyczne dla ucznia: GeoGebra (1)](/i/templates/main/images/d2FjPTczMHgxLjQ0ODQxMjY5ODQxMjc=_src_zaslepka.jpg)
Mam jeszcze w oczach dyżurnego, który przed lekcją geometrii (mieliśmy oddzielne lekcje geometrii, algebry i trygonometrii ? w sumie było tego ?za moich czasów? pięć godzin matematyki ...
0
0
![Blaise Pascal. Myśliciel i konstruktor](/i/templates/main/images/d2FjPTczMHgxLjQ0ODQxMjY5ODQxMjc=_src_zaslepka.jpg)
Tak zwani humaniści (piszę tak zwani, bo prawdziwi humaniści są gruntownie i wszechstronnie wykształconymi ludźmi), jeśli znają bohatera tego tekstu to raczej jako wybitnego katolickiego ...
0
0
![Narzędzia matematyczne dla ucznia: Graphmatica (3)](/i/templates/main/images/d2FjPTczMHgxLjQ0ODQxMjY5ODQxMjc=_src_zaslepka.jpg)
Nadal badamy możliwości programu Graphmatica. Zaczniemy od problemu dopasowania krzywej do danych doświadczalnych.
0
0
![Zmora - czy błogosławieństwo](/i/templates/main/images/d2FjPTczMHgxLjQ0ODQxMjY5ODQxMjc=_src_zaslepka.jpg)
Uczniowie na ogół nie przepadają za rachowaniem z użyciem logarytmów. Niby teoretycznie wiadomo, że ułatwiają one mnożenie liczb, sprowadzając je do ? prostszego przecież ? dodawania, ...
0
0
![Narzędzia matematyczne dla ucznia: Graphmatica (2)](/i/templates/main/images/d2FjPTc0MHgyLjMzNDM4NDg1ODA0NDI=_src_zaslepka.jpg)
Nadal badamy możliwości programu Graphmatica. Zaczynamy od użycia tego programu do rozwiązywania nierówności; najlepiej będzie, gdy rozpatrzymy kilka przykładów.
0
0
![Narzędzia matematyczne dla ucznia: Graphmatica](/i/templates/main/images/d2FjPTc0MHgyLjMzNDM4NDg1ODA0NDI=_src_zaslepka.jpg)
Poza Microsoft Math, który to znakomity bezpłatny program matematyczny omawiałem tu od kilku miesięcy, istnieje oczywiście wiele innych, spełniających podobne funkcje ? wszystkie, lub ...
0
0