IRON ELON - ELON MUSK
Podobno w szkole był samotnikiem, którego nie lubili koledzy i nad którym często się znęcali. Może dlatego, aby odbić sobie dziś brak szkolnej popularności, ten zdolny wynalazca i przedsiębiorca tak bardzo pielęgnuje swój medialny, gwiazdorski, wizerunek. Przemyka nawet w scenach popularnych filmów, takich jak „Iron Man 2” czy „Maczeta zabija”.
Nie tylko nie protestuje przeciw sugestiom, że jest jak Tony Stark, główny bohater filmowej serii „Iron Man”, genialny wynalazca, miliarder i superbohater zbawiający ludzkość, ale wręcz dostarcza pożywki porównaniom, publikując od czasu do czasu w mediach społecznościowych rozmaite informacje – np. o holograficznym interfejsie, nad którym ma pracować. Taka trójwymiarowa kreacja, którą można manipulować za pomocą dotyku i ruchów rąk, jest ukazana właśnie w „Iron Manie” (1). Ostatecznie Musk publikuje wideo ukazujące technologię manipulacji gestami wirtualnych obiektów. Do techniki widzianej na filmie jeszcze tu jednak trochę brakuje, bo jego prezentacja to połączenie techniki podobnej do Kinecta i okularów takich jak Oculus Rift, czyli tego, co już znamy.
Ciąg dalszy tematu numeru znajdziesz w kwietniowym numerze magazynu Młody Technik